Etkinlik İçin Oyunlaştırma “FeedWall”

Oyunlaştırma denildiğinde akıllara öncelikle İK, iş geliştirme, satış, pazarlama, eğitim, müşteri bağlılığı gibi konularda daha çok katılım sağlanması için üretilmiş dijital işler gelmektedir. Etkinlik için oyunlaştırma projelerinin dijital olmasına gerek yoktur.

İnsanların aklına bu şekilde gelmesi de gayet normal. Oyunlaştırmanın dijital alanlarda çok kullanılması ve artık her şeyin dijitale evrilmesi bunun en büyük sebeplerindendir.

Esasında bir oyunlaştırma projesi yapmak için “S.M.A.R.T.” hale getirilmiş amacı, oyunlaştırma içerisinde bizi amaca ulaştıracak “challenge”ları, oyunlaştırma ile değiştireceğimiz davranışları ve hedef kitlenin motivasyon kaynaklarını net olarak biliyor olmak başarılı bir oyunlaştırmanın ilk adımını atmak demektir.

Bu sene Gamification Turkey tarafından, Türkiye’de ilk defa bir oyunlaştırma zirvesi gerçekleştirildi. Biz de bu etkinliğe “Gold Sponsor” olarak destek olduk.

Bir oyunlaştırma zirvesi düzenleniyorsa ve her şey istendiği gibiyse etkinlik için bir oyunlaştırmanın yapılması gerekli olmaz diye düşünmekteydik. Sadece oyunlaştırma yapmış olmak için oyunlaştırma yapmak, etkinlik içerisinde oyunlaştırmayı bir süs bitkisi gibi de gösterebilirdi. Ama amacınızı olabildiğince derinleştirdiğinizde, daha fazla ve başarılı geri dönüş elde etmek için kitlenizden farklı davranışlar sergilemesini bekleyebilirsiniz ve bu da sizi oyunlaştırma kullanmaya itecektir.

Gamification Turkey Summit 2017’nin gerçekleşmesinin en temel amaçları sırasıyla aşağıdaki gibidir.

  • Türkiye’de oyunlaştırma ile ilgili yanlış algıları düzeltmek.
  • Türkiye’de oyunlaştırmanın daha çok bilinmesini sağlamak.
  • Türkiye’de oyunlaştırmanın en kaliteli şekilde uygulanmasını sağlamak
  • Oyunlaştırmayı denemek isteyen ancak emin olmayan kuruluşlara denemeleri için cesaret vermek

Peki bütün bu amaçlara baktığınızda sizce ortak gereklilik nedir? Bilgidir. Bilgi olduğunda yanlış algılar düzelir. Kaliteli uygulamalar yaratacağı geri dönüşler ile oyunlaştırmanın daha çok bilinmesini sağlar. Sonuç olarak başka firmaların da bunu kullanması sağlanır. Ve her şey daha iyi ve eğlencelisi için oyunlaştırılır.

Etkinlikte oyunlaştırmayı guruları, oyunlaştırmayı kurumlarında tecrübe etmiş yöneticiler ve oyunlaştırmanın insan beyni ve  psikolojisi ile alakasından bahseden akademisyenler yer aldı. Biz de bilginin en fazla öğrenilmesini sağlamak için etkinlik için bir oyunlaştırma tasarımı yapmak istedik.

Kullanabileceğimiz bir çok online ürünü araştırıyor ve etkinliğe özel oyunlaştırılmış bir dijital uygulama yapıp yapmama arasında fikirler üretirken. GameStorm’da yaptığımız gibi neden duvar ve post-itleren oluşan bir tasarım yapmayalım diye düşündük.

FeedWall

Etkinliğe katılan herkesi 12 farklı gruba ayırdık. Her bir gruba bir hayvan ismi verdik (Papağanlar, Aslanlar, Zebralar gibi). Etkinliğe katılanların yaka kartına hangi gruptan olduğunu gösteren hayvanın resmini koyduk. Her grup için bir duvar veya pano hazırladık. Etkinlik alanının her yerine dağıttığımız post-itlere konuşmacıların sorularına cevaplarını ve konuşmalar ile ilgili değerli gördükleri şeyleri yazmalarını, daha sonra da yazdıkları duvarlarına yapıştırmalarını istedik. Ayrıca katılımcılarımızı sadece kendi duvarları ile ilgilenmemelerini başka duvarları gezerek konuşmalarda kaçırmış olabilecekleri bir detayı tekrar yakalayabileceklerini ve başkalarının bir durum hakkındaki görüşünün kendilerinde farklı bir vizyon yaratabileceğinden bahsettik.

20171116_003832

20171116_003604

Etkinliğin sonunda da konuşmacılarımız duvarları gezip, yazılanları okuyarak, duvarları puanladılar ve en çok puanı kazanan grup BrandNewGame Turkey’den yarım günlük ücretsiz eğitim kazanmış oldu.

Bizim için çok öğretici bir deneyim oldu, ilk kez bir summiti oyunlaştırmış olduk. 500’ün üzerinde post-it duvarlara yapıştırıldı. Yüzlerce insan bunları okudu ve insanların birbirinden de bir şeyler öğrenmesi sağlandı. O gün oradan mümkün olan en fazla bilgi ile insanların ayrılması sağlandı.

img_7595-copy

20171116_162350

Aslında etkinlik günü ”Konuşan Duvarlar” adıyla bir model olarak ürettiğimiz oyunlaştırma tasarımı için geri bildirimleri çok olumlu bir MVP’de (Minimum Viable Product) diyebiliriz. Şu an adını “FeedWall” olarak değiştirdik ve farklı etkinlikler için de kullanma hazırlıklarına başladık. Ve her etkinlik için kişiselleştirilebilecek bir hale getiriyoruz.

Gamification Turkey Summit 2017’de oyunumuzu oynayan herkese tekrar teşekkür etmek istiyorum. Ve 15 Aralık 2017 tarihinde bizden yarım günlük eğitim kazanan “Papağanlar” grubunu da tekrar tebrik ederim.

Alper Berber

BrandNewGame Turkey, GameStorm Trooper

Gamification Turkey, Volunteer