İteratif oyun tasarım döngüsü

İteratif Oyun Tasarımı

İteratif oyun tasarımı veya oyunlaştırma tasarımı hiçbir zaman bitmeyen, sürekli kendini yenileyen ve gelişerek ilerleyen bir süreçtir.

Tagged under:
Kırık cam teorisi

Kırık Camlar Teorisi

Kırık Camlar teorisi ABD’li suç psikoloğu Zimbardo’nun yaptığı bir deneyden esinlenerek geliştirilmiştir ve motivasyonun kurum içinde yayılması için de geçerli bir teoridir.

Tagged under: ,
Eisenhower matrisi

Eisenhower Matrisi

Eisenhower matrisi modern dünyada zaman yönetimi için kullanılan zaman planlama aracıdır. Oyunlaştırma projelerinde analiz aşamasında geliştireceğiniz projenin planlaması için kullanabilisiniz.

Vuca Dünyası

VUCA Dünyasını Avantaja Çevirme

“VUCA” Amerikan ordusunda çıkan bir tekim olsada günümüzde içinde yaşadığımız ve iş yaptığımız dünyayı tanımlayan bir kısaltmadır.

Tagged under: , ,
takım çalışması-League of legend

Takım Çalışması

Şirketlerde ve oyunlarda hedef ulaşmak için bütün takımların uyum içerisinde çalışması gerekmektedir. Takımları kendi içerisinde Simetrik ve Asimetrik takımlar olarak ikiye ayırabiliriz.

Edward Deci ve Richard Ryan

Motivasyon Nedir?

Motivasyon kısaca “bir insanın bir davranışı sergilemesi için ihtiyaç duyduğu itici güç” olarak tanımlanabilir. Fakat motivasyonun nasıl oluştuğunu veya ortaya çıktığını anlamak istiyorsak bilim insanlarının zaman içerisinde yaptığı farklı motivasyon deneylerine bakmamız gerekiyor.

Tagged under:
Oyunlaştırmada SMART Hedef Nedir?

S.M.A.R.T Hedef Nedir?

Oyunlaştırma veya herhangi bir proje yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri S.M.A.R.T bir hedef oluşturmaktır.

Tagged under: , ,
Eğitimde Oyunlaştırma Madam Montessori

Eğitimde Oyunlaştırma Madem Montessori

Eğitimde oyunlaştırma günümüzde yaygın şekilde kullanılmakta. Eğitimde oyunlaştırmanın bilinen ilk örneği 19. yüzyılın sonundadır.

Gamification Academy Logo

Oyunlaştırma Eğitimi

Gamification Academy’den uluslararası geçerli Fundamentals of Gamification eğitime katılarak oyunlaştırma tasarım sürecini baştan sona deneyimleyebilirsiniz.

4 Aşamalı Şirket Döngüsü

Şirketler ve Oyunlar

Şirketler ve oyunlar birbirlerine çok farklı yapılara olarak düşünülsede birbirlerine benzerdir. Her ikiside bir döngü içerisinde ilerler.

Tagged under: , ,
İnsan Kaynakları Oyunlaştırma Örneği Abn Amro

İnsan Kaynaklarında Oyunlaştırma

İnsan kaynakları oyunlaştırma projelerini kurum içinde sıklıkla kullanmaktadır. Şirket içi oyunlaştırmalarda hedef kitle şirket çalışanlarıdır. Bu çeşit oyunlaştırmalarda insan kaynakları departmanları oyunlaştırma uygulamasında başı çekmektedir.

Oyunlaştırmaya Giriş

Oyunlaştırmaya farklı anlamlar yüklenebilir ama hemen hemen de her oyunlaştırma uzmanının aynı şeyi ifade ettiği gözlemlenebilir. Bazıları, motivasyon, bağlılık ve davranış değişikliği sağlamak için dese de, “oyunlaştırmaya giriş” için kullanılabilecek en yaygın tanım “oyun öğelerinin ve oyun tasarım tekniklerinin, oyun olmayan alanlarda kullanılması” olarak geçmektedir.

The Office Dizisi Oyunlaştırma Ornegi

Gamification Nedir?

Gamification’ın popülerlik kazanmasında iki önemli nokta vardır. Bunlar 2005 yılında BuncBall şirketinin kurulması ve 2012 yılında Kevin Werbach’ın Coursera eğitimleridir.

Tagged under: ,
Oyunlaştırma

Oyunlaştırma

Oyunlaştırma en yalın tanımı ile oyun tasarım tekniklerini ve oyun öğelerini oyun olmayan alanlarda kullanılmasıdır.

Tagged under: ,
Manipülasyon Matrisi Nir Ayel

Manipülasyon Matrisi

Manipülasyon matrisine göre ürün tasarımcıları 4’e ayrılır. Bunlar; kolaylaştırıcı, seyyar satıcı, eğlendirici ve tüccarlardır. Bir oyunlaştırma tasarımcısı olarak sizlerin “kolaylaştırıcı” olmanız gerekmektedir.

6 Temel Oyun Öğesi

6 Temel Oyun Öğesi

Oyun tasarlamanın bir çok farklı yöntemi/framework’ü vardır. Hepsinde olan 6 temel oyun öğesi vardır. Bunlar; aksiyon, kurallar, hedef, nesne, oyun alanı ve oyunculardır.

Game ve Play Arasındaki Fark

Game ve Play Arasındaki Fark

Game ve play kelimelerini Türkçeye çevirdiğiniz zaman aslında ikisinin karşılığının “oyun” kelimesi olduğunu görüyoruz. Fakat oyun/oyunlaştırma dünyasında “game” ve “play” kelimeleri birbirlerinden çok farklı iki anlam taşımaktadır. Bu farkı daha iyi anlayabilmek için iki kelimenin köküne ve anlamına bakmanın faydalı olacağını düşünüyorum.

Tagged under: ,

PORT OF AMSTERDAM – CHANGE MANAGEMENT

Müşteri: Amsterdam Limanı

Oyunlaştırılmış Tanışma Kart Oyunu Talent Hold'em

Icebreaking Game T.A.L.E.N.T Hold’em

T.A.L.E.N.T Hold’em insanların birbirlerini tanımasına ve takım arası bağları güçlendirmeye yarayan bir ıcebreaking game’dir.

Toplantıları Kolayca Gamify Edebilirsiniz

Toplantıları Gamify Etmenin Yolları

İyi yönetilen toplantılar bile katılımcılar için bir süre sonra sıkıcı olmaya başlar. Sizlere toplantılarınızı hızlıca gamify ederek verimliliğini arttırabilirsiniz.

GameStorm Oyunlaştırılmış Analiz Yöntemi

This short video explains how the GameStorm Workshop is played through. The Why, What, How and Who dunnit! Play with six colleagues in half a day and build your business model in a fun and functional way. It enables you to transform your challenges into change! More than 1.000 professionals use the GameStorm method to become Game Changer on their business Playground.

Bart Hufen

Bart Hufen TEDx

Do you know, what the opposite of playing is? It is not boredom or seriousness. The opposite of playing is depression. Bart Hufen is a gamification expert, who never stopped playing himself. Why? Because gaming nourishes creativity and helps us solving problems at work and in almost everything we do. Without creativity we will not survive as a species. So level up, be more effective in life and have some fun!

Akış Kuramı - Player Journey

Akış Kuramı

Akış Kuramı, pozitif psikoloji kuramıdır. Akış Mihaly Csikszentmihalyi tarafından 1975’te görüşmeler yapıp, gözlemlediği birçok insandan topladığı veriler sonucu olarak oluşturulmuştur.

Etkinlik Oyunlaştırması “FeedWall”

Etkinliklerde oyunlaştırma kullanmak için dijital bir ürüne ihtiyacınız yoktur. Önemli olan hangi amaçla oyunlaştırmaya ihtiyacınız olduğunu iyi belirlemek ve amacınıza uygun tasarımı geliştirmektir.

Aç Ağzını Uçak Geliyor - Çocuklara Oyunlar ile Yemek Yedirme

Oyunlaştırma tasarımında oyun elemetleri, oyun tasarımı ve oyun olmayan çevreler nedir? Bu üç nokta neden önemli?

Oyunlaştırma tasarımı üretmeden önce iyi bir analiz yapmanız gerekmektedir. GameStorm oyunlaştırma tasarımı üretmeden önce kullanabileceğiniz iyi bir analiz yöntemidir.

Oyun nedir? Oyunlaştırılmış Koşu Uygulaması

Oyun Nedir?

Oyun nedir sorunun bir çok cevabı vardır. Oyunlar tarih boyunca insanlıkla beraber gelişimini sürdürmüştür. Günlük hayatımızda karşılaştığımız, yaşadığımız hemen hemen her şeyin oyunu geliştirilmiştir.

Tagged under: ,
Şirket Yapısı - Dönüşüm

Katı yapıların ve değişimin az olduğu yerlerde piramitlerin katı yapılar dayanabilir. Hızla değişen günümüz dünyası için ideal olandan haylice uzak bir durumdur. Bazı nedenlerden günümüzde daha esnek yapılara ihtiyacımız vardır.

Ana Sayfa

PROJELER

Anasayfa

İLETİŞİM

OYUNLAŞTIRMA KILAVUZU

Blog (Alternative Layout)

BLOG

ZIGGO ‘HEART FOR CLIENTS’ GAME

Müşteri: Ziggo

Eğitim

….