Icebreaking Game T.A.L.E.N.T Hold’em
Şirketler kalabalıklaştıkça ve yapıları karmaşıklaştıkça, nihayetinde çalışanların birbirlerini tanıması gittikçe zorlaştı. Sonuç olarak aynı çatı altında çalışanlar gün geçtikçe birer yabancı haline gelmeye başladılar. Yabancılığı ortadan kaldırmak için icebreaking game ve benzeri oyunlar fayda sağlar oldu.
Aynı hedefe heves ve yüksek motivasyon ile bakmayan insanların başarıyı yakalaması kolay değildir. Öncelikle yakın olduklarını iyi tanıması ve onlarla duygusal bağ kurarak güçlü takım ruhu oluşturması gerekir.
Bu bağların en kolay kurulduğu yapılar oyunlardır. Bir düşünün dünyanın farklı tarafından, aynı ana dili konuşmayan, aynı değerlere sahip olmayan, birbirlerini yüz yüze hiç görmemiş milyonlarca insan oyunlarda takım oluşturabiliyor. Bu takımlar tam bir adanmışlıkla mücadelelere girebiliyor. Başarılar elde edilebiliyor.
Oyunlar insanları en gerçek halleriyle kabul eder. En gerçek halleriyle var olmasına izin verir ve başarı elde etmesine olanak sağlar. Ayrıca herkesin en gerçek haliyle bulunduğu ortamda samimiyet ve güven oluşur. Böylelikle oyuncular da kendilerini bu ortam içinde güvende hisseder. Sonuç olarak oyuncular arasındaki bağlar kuvvetli olur.
Giderek zayıflayan çalışanlar arasındaki bağları tekrar kurmak/kuvvetlendirmek istedik. Bunun için insanların kendilerini anlatabilecekleri ve diğer arkadaşlarını dinleyebilecekleri bir Icebreaking game, “T.A.L.E.N.T Hold’em”ı tasarladık.
T.A.L.E.N.T Hold’em ile birlikte bir ekibi oluşturan bireyler birbirlerini daha yakından tanıyabilmekte, birbirlerini tanımayan veya sadece isimlerini bilenler daha yakın ilişkiler kurabilmekte, organizasyona yeni dahil olan kişilerin alışma süreci hızlanmakta, birbirine daha bağlı insanların oluşturduğu kurumlar ise çalışmalarından daha verimli karşılıklar alabilmektedir.
Alper Berber
Oyunlaştırma Tasarımcısı ve Eğitmeni @BrandNewGame Turkey
Oyunlaştırma: Oynayarak Başarmak