Eğitici Oyun: Ziggo Heart for Clients Game
Heart for Clients Game BrandNewGame tarafından 2013 yılında Ziggo şirketine eğitici oyun olarak geliştirilmiştir.
Ziggo Hollanda’da müşterilerine internet ve telefon gibi çeşitli yayın hizmetleri sağlayan bir kurumdur. Bu yüzden Ziggo’nun hedef kitlesi ve potansiyel müşteri adayları oldukça geniş ve farklı kişilerden oluşmaktadır. Buna ek olarak Ziggo’nun müşterilerine sunduğu hizmet ve ürün gamı da bir hayli geniştir. Geniş ürün gamı yüzünden çalışanların müşterilere doğru ürün ve hizmetini sunması oldukça zordur. Bu yüzden Ziggo çalışanlarının müşteri doğru segmente ederek doğru ürünü sunabilmesi için oyunlaştırmadan yararlanmıştır.
Amaç
Müşteri ile karşı karşıya gelen çalışanlara, sadece müşterinin sorununu çözmeyi değil, aynı zamanda müşterinin ihtiyaçlarını öğrenmeyi ve ürünün faydalarından bahsetmeyi öğretmek. Başka bir deyişle: yukarıya satış ve çapraz satış.
Konsept: Oyuncular Ziggo müşterileri ile bir oda içerisindedir. Oyuncuların odadan çıkabilmeleri için doğru seçimleri yapması gerekmektedir. Bunun yanında oyuncular doğru görsellerle doğru metinleri eşleştirerek ekstra ipucu kazanabilmektedir.
Hedef Kitle: 1200 yardım masası ve destek servisi çalışanı.
Sonuç: Oyun, bütün Ziggo çalışanları tarafından şirket içi eğitim programında oynandı.
Ürün Partneri: Today Designer (görsel) ve Serious Brew (geliştirme).
Diğer oyunlaştırma projelerimiz hakkında bilgi almak için Projeler sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Proje geliştirme ve danışmanlık sürecimizin nasıl ilerlediği ile alakalı daha fazla bilgi sahibi olmak için ise aşağıdaki Oyunlaştırma Danışmanlığı Deneyimleri videomuzu izleyebilir, danışmanlık hizmetimiz hakkında bilgi sahibi olmak için buraya tıklayabilirsiniz.
Özet: Mini-oyun (veya quiz) 100 pazarlamacıya müşteri segmentlerini öğretmek için geliştirildi. Pazarlamacılara müşterilerinin oturma odalarını göstererek onlar hakkında detaylı bilgiye sahip olmalarını sağladı. Oyuncular her gün kendilerine pazar ve hedef kitleyle ilgili sorulan 5 soruya cevap vererek kilitli oldukları odadan çıkmaya çalışıyorlar. Sorulan sorulara doğru cevapları verebilmeleri için odadaki ip uçlarından yararlanmaları gerekiyordu. Proje Ziggo’da başarıya ulaştı ve projenin ikinci bölümünü geliştirdik.
Müşteri: Ziggo
Zaman: 2012 / Eylül
Amaç: Hedef kitlenin müşteri segmentlerine ve detaylarına dikkat ederek onlara daha iyi satoış argümanı geliştirmekti. Proje sayesinde pazarlamacılar, müşterilerinin yaşam alanlarını görme şansı buldu.